Dyrkløb i de rigtige sko!

Løb er dennæststørste form for motion, lige efter gåture. Du kan i princippet løbe hvorsom helst, og det er hurtigt at lære de rette teknikker. Ved at løbe får duikke blot et stærkt hjerte og en god kondition, men du styrker også helekroppen - fra fødderne og op til halsen. Det vigtigtste fundament er et pargode løbesko, og dem har vi masser af på Footway.dk!

Begyndat løbe

Der er mange godegrunde til at dyrke løb. En af de bedste argumenter er naturligvis konditionen,som i den grad forbedres ved en regelmæssig løbetræning. På en måde erløbetræning en form for styrketræning for den muskel, vi aldrig ser: Hjertemusklen.Hjertet arbejder konstant gennem hele vores liv, og ved hjælp af løbetræninggør vi hjertet stærkere og sundere, hvilket er til vores fordel.

Når du løber,træner du din holdning, dine ben og din torso. Husk at have en god holdning,når du løber, for så arbejder dine mave og rygmuskler på korrekt vis.

Hvis du ønskerat tabe dig, er løb et godt valg, da du forbrænder kalorier, ikke kun under selveløbeturen, men også efterfølgende. Hvis du fortsætter med at løbetræne kontinuerligt, fårdu flere muskler og mindre fedt på kroppen, og eftersom dine muskler forbrænderflere kalorier, forbrænder du fedt, selv når du hviler dig!

Træt af at væresyg? Kom i gang og løb. Det styrker immunforsvaret og bidrager til et mereeffektivt enzymsystem.

Hvadskal du overveje, når du begynder at løbe?

Selvom løb er enaf de "nemmeste" former for motion, skal man være forsigtig i begyndelsen.Alt for mange lægger for hårdt ud. Nogen løber for langt, mens andre tager forfå og for lange skridt. En god regel til opstartsfasen er, at man løber i"dialog-tempo". Det vil sige, at du skal løbe i et tempo, hvor du kantale under hele turen. En sjov måde at teste det på er at løbe sammen med en godven og holde snakken i gang under hele turen. Et andet tip er ligeledes at tageflere skridt, for på den måde lander foden mere lige under din krop, og såbelastes dine knæ ikke nær så meget. Forsøg at tage omkring ca. 180 skridt pr.minut, for så lander fødderne under din krop - og ikke foran.

Løbeskohos Footway.dk

Med de rigtigeløbesko undgår du muskel-og knogleskader. Husk, at dine fødder belastes med dinvægt gange fem for hvert skridt, du tager. Under en normal løbetur på 30minutter tager du ca. 7000 skridt! Det er en kraftig belastning på dine ben,knæ og fødder.

Her hos Footway.dkhar vi samlet masser af løbesko fra Asics, Saucony, Nike, Adidas og mangeflere. Hos Asics finder du bl.a. den mega populære Gel Kayano 21 og Gel DSTrainer. Det er sko, der har været med til at sætte nye rekorder for mange løbere. Enanden voldsomt populær sko kommer fra Nike, nemlig WMNS Free 5.0.

Hvis du er tilterrænløb, er der også løbesko, der passer særligt godt til skoven. SvenskeSalming har bl.a. i samarbejde med triatleten Jonas Colting udviklet en model,der er perfekt til trail running, Trail T1.

Uanset hvad duvil opnå med din løbetræning, eller hvad du vil løbe på eller i, har vi noget,der passer til dig. Det skulle være ret nemt at finde et par nye favoritterblandt 1400 par løbesko.

 

Løbesko

|

Side 1 af 20

×
×
Super! Nu har vi gemt den!
Og der havnede en favorit til samlingen :)

Vælg en størrelse for at vise sko som passer dig!

For at holde styr på hvilke sko du har i shoppingkurven, hvilken størrelse du har valgt at filtrere på mm. anvender vi så kaldte cookies. Igennem at fortsætte surfe på Footway.dk godkender du at vi gør det.×