Løbesko

103 resultater

Dyrk løb i de rigtige sko!

Løb er den næststørste form for motion, lige efter gåture. Du kan i princippet løbe hvor som helst, og det er hurtigt at lære de rette teknikker. Ved at løbe får du ikke blot et stærkt hjerte og en god kondition, men du styrker også hele kroppen - fra fødderne og op til halsen. Det vigtigtste fundament er et par gode løbesko, og dem har vi masser af på Footway.dk!

Begynd at løbe

Der er mange gode grunde til at dyrke løb. En af de bedste argumenter er naturligvis konditionen, som i den grad forbedres ved en regelmæssig løbetræning. På en måde er løbetræning en form for styrketræning for den muskel, vi aldrig ser: Hjertemusklen. Hjertet arbejder konstant gennem hele vores liv, og ved hjælp af løbetræning gør vi hjertet stærkere og sundere, hvilket er til vores fordel.

Når du løber, træner du din holdning, dine ben og din torso. Husk at have en god holdning, når du løber, for så arbejder dine mave og rygmuskler på korrekt vis.

Hvis du ønsker at tabe dig, er løb et godt valg, da du forbrænder kalorier, ikke kun under selve løbeturen, men også efterfølgende. Hvis du fortsætter med at løbetræne kontinuerligt, får du flere muskler og mindre fedt på kroppen, og eftersom dine muskler forbrænder flere kalorier, forbrænder du fedt, selv når du hviler dig!

Træt af at være syg? Kom i gang og løb. Det styrker immunforsvaret og bidrager til et mere effektivt enzymsystem.

Hvad skal du overveje, når du begynder at løbe?

Selvom løb er en af de "nemmeste" former for motion, skal man være forsigtig i begyndelsen. Alt for mange lægger for hårdt ud. Nogen løber for langt, mens andre tager for få og for lange skridt. En god regel til opstartsfasen er, at man løber i "dialog-tempo". Det vil sige, at du skal løbe i et tempo, hvor du kan tale under hele turen. En sjov måde at teste det på er at løbe sammen med en god ven og holde snakken i gang under hele turen. Et andet tip er ligeledes at tage flere skridt, for på den måde lander foden mere lige under din krop, og så belastes dine knæ ikke nær så meget. Forsøg at tage omkring ca. 180 skridt pr. minut, for så lander fødderne under din krop - og ikke foran.

Løbesko hos Footway.dk

Med de rigtige løbesko undgår du muskel-og knogleskader. Husk, at dine fødder belastes med din vægt gange fem for hvert skridt, du tager. Under en normal løbetur på 30 minutter tager du ca. 7000 skridt! Det er en kraftig belastning på dine ben, knæ og fødder.

Her hos Footway.dk har vi samlet masser af løbesko fra Asics, Saucony, Nike, Adidas og mange flere. Hos Asics finder du bl.a. den mega populære Gel Kayano 21 og Gel DS Trainer. Det er sko, der har været med til at sætte nye rekorder for mange løbere. En anden voldsomt populær sko kommer fra Nike, nemlig WMNS Free 5.0.

Hvis du er til terrænløb, er der også løbesko, der passer særligt godt til skoven. Svenske Salming har bl.a. i samarbejde med triatleten Jonas Colting udviklet en model, der er perfekt til trail running, Trail T1.

Uanset hvad du vil opnå med din løbetræning, eller hvad du vil løbe på eller i, har vi noget, der passer til dig. Det skulle være ret nemt at finde et par nye favoritter blandt 1400 par løbesko.

Enan Black
SALE
Dyvik Jr Black
Sörby Pink
FEW LEFT
Atom XL Black/Cerise
FEW LEFT
Veil Navy/lime
SALE
Hyde Park Black
SALE
Side 1 af 2

103 resultater
Når du surfer her, tillader du cookies. Læs mereOK